פניות ציבור משמש לקשר בין הציבור לבין הרשות המקומית לוודא שהפניות מטופלות באופן מקצועי, יעל ושקוף.
עיקרי התפקיד:
• קבלת פניות הציבור – הממונה על קבלת פניות, בקשות והצעות מאזרחים בנוגע לשירותים ולפעילות הרשות המקומית.
• בירור הפניות – הממונה מברר את הפניות מול מחלקות וגופים שונים ברשות המקומית, אוסף מידע רלוונטי ופועל לפתרון הבעיות שהועלו.
• מעקב וטיפול בפניות – מעקב אחר הטיפול בפניות עד להשלמתן.
• שיפור השירות לציבור – זיהוי דפוסים ובעיות חוזרות מהפניות, והמלצה על דרכים לשיפור השירותים והתהליכים ברשות המקומית.
• דיווח ובקרה – הממונה מגיש דו"חות תקופתיים להנהלת הרשות המקומית.
תפקיד זה נועד לשפר את האמון בין התושבים לבין הרשות המקומית ולחזק את תחושת השירותיות והזמינות של הרשות כלפי הקהילה.